torsdag 3 december 2009



Strax före skymning den 1:a advent insåg jag att det inte fanns en enda ledig förlängningssladd i hela huset!Att hänga upp adventsstjärnorna i fönstren och inte tända dem är väl att missa poängen med det hela?
Iväg till affären i flygande fläng och fantastiskt nog så var inte sladdarna slut.På vägen mot kassan passerades hyllan med de största pappersstjärnor jag sett.Häftigt att ha i ett tonårsrum,så de fick följa med hem.

De nedsläckta stjärnorna i köksfönstret kopplades till den nya sladden och...tändes inte...Glödlampor!En ny tur till affären och otroligt nog så kom jag ihåg att köpa glödlampor även till de nya stjärnorna.Orkar ni mer? När jag så till slut äntligen började se ett slut på det hela och sista stjärnan vecklades upp till att bli en stor vacker stjärna, så drar jag sönder den!!

Nu tror ni att jag har gett upp och låter huset vara totalt stjärnbefriat både 2:a,3:e och 4:e advent,men nej.
Tog ytterligare en tur till affären,köpte en ny stjärna för jag ville ju ha två. Jag kom t.o.m ihåg att köpa ännu fler förlängningssladdar(!)och åkte hem med ett coop-kort som glödde,för att slutligen få njuta av lysande stjärnor i fönstren!

10 kommentarer:

  1. Du är rolig du. ;)så tokigt det kan bli.Ahhh,nu fick jag se lite av ditt kök,tror jag att det är,eller? Fint. :)Meeeeera bilder,väntar. ;)Ha en skön helg. Kramar Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej
    Tack för att du tävlar hos mig! Du har en jättefin blog!
    kram Carina

    SvaraRadera
  3. Så vackert adventsljustake i fönstret!! Mysigt du har det!!

    ~~Trevlig Helg~~
    Kramis ♥ Millan

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för kommentaren hos mig. Vilka fina adventsljus du har.
    Önskar dig en fin adventshelg
    Kram A-K

    SvaraRadera
  5. hahaa! vad fint du har det, du får gärna komma hem till mig ocså och fixa! =)

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Vad kul att du vill vara med i min lilla utlottning!!! Lycka till!
    Skönt att du fick ordning på stjärnorna till slut...!
    Ha det bra!
    /Sari

    SvaraRadera
  7. Hej igen!
    Jag vet inte vad som hände... Jag skickade en kommentar, men den verkar ha försvunnit...
    Kul att du vill vara med i min lilla utlottning!
    Skönt att du fick ordning på stjärnorna till slut!!
    Ja.... jag skulle gärna hjälpa dig med besöksräknaren, men det var min sambo som hjälpte mig med den. Jag har tyvärr ingen aning om hur man gör....
    Ha en trevlig andra advent!
    /Sari

    SvaraRadera
  8. hahha..låter som här när vi ska göra ngt. Alltid är det ngt som ska strula! Tur att det fixade sig till sist...o vackert blev det!

    Kram Git

    SvaraRadera
  9. Det blev jättefint när du fick klart. Jag tror jag vet vilken stor stjärna du menar. Dom finns i rött och vitt på Konsum.. Jag köpte en vit och klippte bort ena magneten!! Trodde det var nåt som skulle bort! Och sen gjorde jag som du hade sönder den. Nu hänger den utan ljus i uterummet.
    Adventskram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Hej, tittar in och önskar en härlig andra advent. Kram Anna

    SvaraRadera