söndag 27 december 2009

Mellan jul och nyår

Det känns lite sorgligt nu.
Som den julälskare jag är vill jag inte att det ska ta slut.



Man väntar och väntar.
Köper klappar,packar paket och väntar och väntar.
Maten planeras.Fast det är ju samma sorter varenda år:o
Och så denna spända förväntan.
Och så...kom och gick denna fantastiska dag och afton.

Nu ska jag snart börja vänta och planera nästa jul.
Haha!Nej, nu är jag nöjd för denna gången.
Jag hade tydligen både skött mig och varit snäll nästan hela året för det var en hel del fina saker han kom med,den där tomten.
Det allra första kom post-tomten med;


JAG VANN !!! de allra ljuvligaste saker hos Cilla Vit som snö


Min första vinst i bloggvärlden,ever.Gissa vem som sprang runt och log fånigt en hel dag:)

Ljuslyktan,som får agera tomtebo,dekorerades naturligtvis med en av de superfina skyltarna.
En liten julklappsparad avslutar jag med;

En kriiitviiit jacka från mannen.Jag fullkomligt älskar den och hoppas att den håller sig vit ett par dar till!(Bakgrunden är då trappan upp till tonårsdotterns boning....)



Nej då,vi brukar inte ha kuddarna i skåpen,men visst gjorde den sig bra där!?


Sött litet hus som kanske inbjuder till mer ordning och reda på familjens knippor.

Nu väntar nyårsafton.
Undrar vad den har för överraskningar i bagaget;)

Kramkram! till er alla som kikar in.

14 kommentarer:

  1. Grattis till den fina vinsten hos Cilla.
    Nej du vi har tyvärr "bara" varit i den tropiska värmen inne i Fjärilshuset i Hagaparken. Ska berätta om våt äventyr imorgon...
    Såååå snyggt med vit jacka.
    Tack för dina gulliga ord om mina hjärtan.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är:) Kul att du blev glad över mitt lilla tröstpris! Håller tummar att du vinner fler priser, tycker själv att det brukar gå "i stim".
    Önskar dej ett Gott slut på 2009!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. hej, vilka underbar vinster och andra fina saker ddu visar! gooo fortsättning och gott nytt!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  4. Vilka fina klappar du fått, och tänk att vinna. Det gör jag aldrig men blir alltid lika sugen på att vara med i alla tävlingar som finns på bloggarna trots att jag aldrig vinner.

    Ha ett underbart nyår.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig, det känns lite tomt när julen är slut. Men så kommer ju nyår snart och sen är det snart vår.. Vi ska på Cabary på nyårsafton och sen mat på stan, det kan bli kul. Och Grattis, vilka fina saker du fick från Cilla. Hon gör så jättefina skyltar. Visst är min julklappsdörr fin, den var ju jättedyr, vi brukar inte ge så dyra klappar. Maken tyckte nog själv den var riktigt fin. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År.
    Goa kramen till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Men hallå vad snäll du har varit under året da. ;)Fina grejer du har fått i julklapp.Vilken tur du hade till den superfina vinsten,visst är det ren och skär lycka när man vinner för första gången. :)Vad fina dom där "mys" bokstäverna va,gilla. ;)Ha en riktigt bra vecka,och Gott Nytt År om vi inte hinner ses eller höras innan nyår. Massor med kramar Ulrika

    SvaraRadera
  7. Jo, man kan göra en hel massa fina grejer av ljus, men många ljus luktar lite konstigt så min man brukar klaga...jag får lov att lite diskret sniffa i butiken så inte jag inhandlar just sådanna stinkande ljus.

    Gott nytt år häls. Carina

    SvaraRadera
  8. Så många fina julklappar du har fått!! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Grattis till vinsten hos Cilla, vilka vackra saker du vann:)

    Snygg vit jacka du fick av din man i julklapp, han har bra smak;)

    Ha en trevlig kväll,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Åhhh vilka finfina saker du fått/visar.. Lilla asken med madonnan är ju för söt..
    Jag tycker också julen går för fort och man hinner inte riktigt med..
    Jag vill passa på och önska god fortsättning..
    Kraaam Linda

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Tack för din fina hälsning!
    Jag önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År!!
    Ja, imorgon tar detta år slut! Ett av de bästa åren jag haft så här långt! Hoppas nästa år blir lika bra, men tyvärr kommer det inte bli lika mycket pyssel som tidigare, eftersom jag börjar jobba igen...
    Ha det så bra!
    /Sari

    SvaraRadera
  12. Visst känner man en viss tomhet efter julen, håller med dig!
    Vilken fin vinst och vilka fina julklappar!
    Ha ett riktigt gott nytt år!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  13. Låter som om du haft det hur bra som helst med julklappar o vinst..finfina bilder!
    Gott Nytt år!
    Kram Git

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Tittar in o önskar dig ETT GOTT NYTT ÅR!
    Kramar Carina

    SvaraRadera