onsdag 9 december 2009

På gott och ont...

Ett par påsar saffran har jag haft på kryddhyllan ett tag, i väntan på att lusten skulle överfalla mig.Nu gjorde den det och Lussebullsbaket är avklarat.Eftersom jag är den enda i det här huset som gillar saffran, så blir det måånga till mig!
Nu ska jag fika morron,middag,kväll och kanske lite 11-kaffe också,om jag orkar pressa in det.

Apropå kryddhyllan,så har jag lite annat smått o gott där...



Men jag tror inte jag ska sätta nån deg med det idag iallafall!
Huh,vilka urkassa bilder jag får till.Endera kolsvarta eller så ljusa att man blir bländad...Ja,ni får väl gissa er till vad allt
ska föreställa;)


Ha en härlig onsdag!Kram/S

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad smarriga dina lussebullar ser ut!! Önskar jag kunde norpa en genom skärmen, hihi!

    Vilka charmiga flaskor arsenik o gamla spetsar du har där på hyllan!

    Ha en trevlig eftermiddag,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Uhhhh,va goa bullarna ser ut,kommer gärna på en fika. ;)Arsenik,är det till gubben eller? (för "tabben" i badrummet. ;) )Ses imörn. Kram ulrika

    SvaraRadera
  3. Hallojsan!!
    Så kul du ville va med på min tävling!!tack snälla du för så fin hälsning!!;))
    Mysigt mred lussebak..här har det med bakats lussebullar idag;)))
    4 barn o 1 mjölpåse;)) Hmmm

    Kramis Millan ♥

    SvaraRadera
  4. Arsenik och gamla spetsar, det var fiffigt och ha lite av. Så många goda lussekatter, syns att dom är jättegoda. Såna kan man lätt klämma ner några. Jag köpte ett gäng, men hembakta är godare.
    Må så gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Härligt att fika med lussebullar!!
    Dom ser supergoda ut!!!
    Kram A-K

    SvaraRadera
  6. Hej
    Javisst är det härligt med traditioner! Nu när man har barnbarn oxå så vill man att de ska få ha samma som en annan. Ser att vi har ett gemensamt intresse eller våra barn fast här är det suzuki som gäller, ha en bra vecka, jag tittar väl in snart igen (skulle gärna komma o hjälpa dig med bullarna)
    kram Carina

    SvaraRadera
  7. Åh vad gott med nybakade lussebullar!
    Tack för att du vill vara med i min utlottning, önskar dig lycka till!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera