lördag 19 december 2009

Mera julklappar till alla mammor!

Tiden före jul är en fantastisk tid.Förväntansfull och såå himla mysig.

Ingen stress och inget jäkt.
Vi har dragit ner på de tretton sillsorterna och slopar dopp i grytan och så hasar vi runt i affärerna i maklig takt för att inhandla julklappar!

Så har det absolut inte alltid varit här hos oss,tro inte det!

Men nu är småbarna,de två yngsta,inga knytten längre,fast de allt som oftast går under benämningen småbarna (undrar hur det kommer att kännas när de är trettiosex&trettiosju....)och vi har infört lite smått slarvigt julklappshandlande;det kan t.o.m. bli mellandags rea-klappar!
<Boken är från mig själv till mig själv;)
Det supersöta hjärtat har Agneta med ljuvliga bloggen Nyanser av vitt tillverkat.
Är du uppmärksam så hittar du fler både här& där i mitt hus:)

Minns du mitt senaste projekt?
Mot alla odds blev det klart såhär strax före jul.
Ska fylla det med alla fina saker som tomten kommer med;)
Tänd alla ljus och mys.

12 kommentarer:

  1. Jippi nu får jag se lite mer av ditt vackra hem.;)Guuuud va fint och mysigt du har det.:)Klart att jag ska försöka hinna med en fika hos er.Saknar er.:)Ha en riktigt God JUl. Bamsekramar din praktikant (som gärna kommer tillbaks till er igen. ;) )

    SvaraRadera
  2. Alltid lika roligt att kunna roa dig ;)
    Men GUUUD vad fint hem ni har, blir lätt avis!
    Ja vi har oxå börjat inse att det finns ett liv efter jul så vi tar det lite lugnt..idag måste jag dock ut med sonen o leta byxor bland alla hysteriska människor som är så snudd till att få ett nervöst sammanbrott vilken sekund som helst! Tar med pepparsprejen så vi kan ta oss ut ifall massorna tappar greppet :)

    ha en skön söndag!
    Kram Git

    SvaraRadera
  3. Så perfekt och ha plats i skåpet, nu kan tomten ta en stor säck iår..hihi Och så fint det var med ljusen i kransen, och den boken är bra. Bra köp till dig själv. Och du får allt ta en tur till Sandra nu till veckan. Hon har gjort så fint i butiken, sen kommer du hänga där titt som tätt.
    Ha nu en mysig 4:e advent
    Julkram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kul att du vill vara med i min utlottning!
    Ha en fin kväll!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  5. Väldigt sund och bra inställning ni har till julen. Det finns ett liv efter jul som sagt...Jag ska nog ta och härma dig :)
    Vilken fin blogg du har! Tack för den fina kommentaren på min sida. Din blogg kommer jag absolut att besöka igen. Kram, och ha en trevlig vecka !

    SvaraRadera
  6. Tittar in och önskar dig en härlig fjärde advent. Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Tack för gratulationerna både till 50åringen och de nygifta! Ja där fick alla fälla en liten tår....det var så häftigt..
    Va fint med den hängande kransen! får man härmas?..
    Jag gillar verkligen ditt hem helt i min vita smak!
    Kram på dig jag kikar nog in innan jul så det önskar jag senare men just nu en önskan att du får en bra vecka fram tills dopparedan kramiz från den nygifte

    SvaraRadera
  8. Vackert....
    Ha de gott i julveckan!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. Tack för dina fina ord!!
    Den där boken du köpt till dig själv har jag bläddrat i någon gång! Det är en sådan bok som jag skulle kunna tänka mig att ha! Ja, ibland måste man unna sig själv något också!
    Vad fint skåpet blev!! Super!

    Jag önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  10. Åh vilka mysiga bilder, den boken har jag också och så mycket inspiration den ger!
    Ha en fin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  11. En riktigt God Jul
    och ett Gott Nytt år
    vill jag önska dig och dina kära!!!!

    Kram Sanne!!

    SvaraRadera
  12. Vad många kommentarer du har fått Sussie,kul. ;)Ha nu en riktigt God Jul och mysa på med nära och kära.Tusen kramar till dig med. Ulrika

    SvaraRadera