söndag 13 december 2009

Oj,det var visst Lucia det...



Inte ett endaste litet glitter har jag sett idag!
Men väl en liten kille,sisådär 4 år,som stod rakt upp och ner och sjöng(nåja...) en hårdrocksversion av Sankta Lucia.Stämningsfullt.Det tyckte jag som i avsaknad av dagis/skol/kyrko-luciatåg fick hålla till godo med vad som erbjöds.
Hans mamma hade tydligen fått sin dos och stämningen bröts abrupt!
(Nej då,ingen kom till skada)

Jag undrar om jag ska knyta ett band runt ett finger?


Det kan ju finnas en risk att julafton går lika obemärkt förbi????

Trevlig Luciakväll önskar mamman som strukit sitt sista lusse-linne(snyft).

8 kommentarer:

  1. Men gud vad lustigt att vi visade våra kronor nästan samtidigt.. Vi är nog soulmates ;)

    Kram Git.

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord hos mig =)
    Hade heller ingen som lussade, såg 4:ans luciatåg på TV med "Strålande jul".
    -
    Jo, visst fanns det att shoppa i Sthlm, inte svårt att sätta sprätt på pengar där inte *blink*

    Kram från mig! / Malin ^^,

    SvaraRadera
  3. Hej på dig!
    Förhoppningsvis missar du inte julafton när den dagen väl är här!! I år hade vi inget luciatåg att titta på.... Nästa år blir det nog luciatåg på småbjörnarnas dagis!
    Ja, tänk att det snart är jul..! Otroligt vad fort tiden går...
    Ha det så bra!
    /Sari

    SvaraRadera
  4. Hej hopp vilken fin blogg jag ramlade in på!

    Ha en fin dag!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  5. Jag missade lillstumpans lussefirande. :(Hon hade tydligen sjungit så hela taket nästan lyfte,mammas takter det. ;)Nej da tomten kommer allt hem till dig med,vänta ska du se. ;) Ha dä så bra. Kramar Ulrika

    SvaraRadera
  6. Då får vi boka in det i Juli istället om du kan då?? ;)

    Kram Git o tack..

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Fina bilder! Ja, det var den lucian det, så snabbt som tiden går nu är väl snart julafton här och förbi:)

    Ha en trevlig torsdag,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej! Du har ett tröstpris att hämta hos mej!
    Kram Cilla

    SvaraRadera