fredag 22 januari 2010

Silver,lite shabby och ministern


Silver är riktigt vackert till och med när det inte är så blänkande putsat.



De här skedarna i titt-glasburken är inte så värst gamla.
Önskade mig en eller kanske två till födelsedag och jul från det jag var arton.

Oj,jo de är ju gamla!






Gamlingarna
får samsas på en liten hylla tillsammans med den purunga generationen.
Kvistar med knopp som kanske kan komma att bli fulla med körsbärsblom.



Nu får ni allt gå tillbaka och titta på hyllan.
Tillverkad av sonen i samma veva som mamman kom in i sin shabby-period.
Han fatta galoppen och shabbade alldeles utomordentligt;)


Ska gå runt hos er alla andra nu och njuta,förundras,skratta,mysa,kanske torka en tår och ha en alldeles egen blogg-fredagkväll.

Hittade förresten ett uttalande häromsistens;
"Internet är en fluga som kanske blåser förbi.Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid som det faktiskt tar,åt att surfa på nätet."
Sagt av IT-ansvarig minister Ines Uusman 1996.

En härlig helg önskar jag er.Uppkopplad eller inte...
Kram/S

3 kommentarer:

  1. Nä, den ministern hade ju helt fel, tack och lov. Har försjunkit en hel dag i datorns värld.
    Det var det värt!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för dina goa kommentarer hos mig, ja, sambon blev bättre efter några timmar med syrgas på sjukhuset:)

    Vad fina saker du visar, bra idé att ha silverskedarna i en glasburk sådär!

    Ja, där var ministern ute o cyklade, hihi!

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Hon hade definitivt fel Fru Uuusmann;)
    Jag älskar iallafall att surfa runt hos er alla mysiga bloggvänner!!!
    Vackert med silver, det tycker jag också. Och jag älskar det mest som nyputsat!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera