söndag 10 januari 2010

Möss & människor

Städa,städa varje freda´å så varje jul
De´tycker jag är kul

INTE!

Men nu är julen ute och det blev såå tomt.
Plockade sakerna fram och åter.
Man kan ju undra...hmm..



Hur det kommer sig att det finns en liten kopia av saker o ting här i huset?




Mini o maxi


Allra sötaste lilla bredvid sin större släkting


A crown for a King


and the little Prince


Och vad har vi lärt oss av detta?
Julen är nerpackad,jag har två av allt
och man kan blogga om vilka galna funderingar som helst!

Med hopp om en skön söndagkväll!
Kramkram

10 kommentarer:

  1. =) Jag är precis som du, vill gärna ha 2 av allt. Vad mkt fint du har, det gör ju inget att det finns en lillebror och en storebror när sakerna är fina.

    Vilka fina halsband du hade i inlägget nedan. Det med tro, hopp och motorcross skulle passa perfekt på min bror. Tänkte fråga, tar du emot beställningar på halsband? Min väninna har fått sitt andra barn och skulle vara mysigt att ge henne ett sådant halsband som du gjort åt din kompis. Hur lång tid tar det i såna fall och vad kostar det?
    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Hihi. Vad skönt med fler som har svårt att köpa EN av saker o ting! Jag tycker att upprepning är fint;) O du, bara sno min idé, det tycker jag bara är kul!
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för Din fina kommentar hos mig - och roligt att Du hittat min fengshuiblogg :-)

    Intressant det där att Du har en mini-variant av så många saker! Har stött på det i flera hem där man har barn, medan par utan barn ofta har saker i par men av samma storlek, och ensamstående ofta har ental av ting! :-)

    SvaraRadera
  4. Ja men där ser man vad man samlar på sig av sina favoritsaker :)
    Jag tycker oxå att det blir lite tråkigt nu när man tar bort julen, det gäller att ersätta julbelysning med levande ljus.
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  5. Du din lille hamster. ;) Fina grejer du samlar på.Har varit första dagen på nya praktiken,har redan fått gjort många beställningar,kul.Måste försöka komma och hälsa på er.Stora kramen ulrika

    SvaraRadera
  6. Vilket kul inlägg! Så fina saker du har. Kram Anna ♥

    SvaraRadera
  7. Hej vännen
    Vilket roligt inlägg och vilka fina saker du har.
    Ha ha jag har också KÖK i köket så vi inte ska tro vi är i vardagsrummet :O)
    kram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vilket härligt inlägg o vad fina saker i modell stor o liten:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Haha va go du är. Kul å läsa om alla funderingar, stora som små.

    Ha en fin dag i ditt vackra hem.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. VILKEN skön kommanter du lämnade hos mig..hahhaha..garvar än! Lovar att jag ska vinka nästa gång :D

    Men DU..jag kom på att så är det här med med dessa mini-kopior.. man kan undra hur vi tänkt när vi handlat "Åhh vad fin, äntligen en bebis till den stora"??

    Kram Git

    SvaraRadera